• Winfred van Buren
    Artistieke leiding en regie

    Regisseur Winfred van Buren (1958) heeft na het Conservatorium (Schoolmuziek, met piano en gitaar als instrumenten) de parttime regieopleiding bij het RCTh (Rotterdams Centrum voor Theater) afgerond. Na een kleine tien jaar in het onderwijs werkte hij een aantal jaren professioneel als acteur en als musicus. Dit gaf hem vanaf 1990 de professionele kadering om de overstap te maken naar het fulltime regisseur-schap.

     

    Hij werkt zowel met professionals als met amateurs, maakt jongerenproducties en jeugdtheater, geeft koorworkshops, doet de dramaturgische begeleiding van voorstellingen, schrijft toneelstukken, en regisseert teksttoneel en muziektheaterproducties. Hij werkt of heeft gewerkt met o.a. Sophia Wezer, Mark van de Veerdonk, Vincent Bijlo, Jan Douwe Kroeske, Babette van Veen en Erwin Nijhoff. Recent maakte hij een aantal voorstellingen rond popmuziek bij de Top 2000 Live en Legendary Albums.  

     

    Zijn voorstellingen kenmerken zich door een grote afwisseling van sferen en emoties, een hoge snelheid en veel humor.

    Van Buren in Buren was niet vooropgezet maar kwam bij toeval tot stand, hijzelf voelt daarvan wel de toegevoegde waarde natuurlijk!

  • Martien van Oostrom
    Composities en arrangementen

    Componist Martien van Oostrom legde de eerste stenen voor zijn carrière als componist met tekstschrijver Mark Hofman, in dit verband ook wel bekend als voorzitter en mede-initiator van BurenToenTheater! Hofman & Van Oostrom schreven als middelbare scholieren eind jaren ’70 reeds alle tekst en muziek voor hun eigen cabaret in Zevenhuizen. Dit lokaal succes vormde de bakermat voor Martien’s verdere carrière. Want na gespeeld en gezongen te hebben in vele koren, orkesten, muziektheatergezelschappen en pop- en jazzgroepen, studeerde hij in 1988 af als muziektherapeut. Al tijdens deze studie, medio 1985, was Martien medeoprichter van Pater Moeskroen. In 1991 scoort hij met Pater Moeskroen zijn eerste Top 10 hit: “Roodkapje”.

    Sinds die tijd werkt Martien als musicus en als muziektherapeut. Hij bewandelt daarbij graag de zijpaden van zijn vakgebieden en tekende als producer voor albums van Pater Moeskroen en andere artiesten, als arrangeur voor HaFaBra-orkesten en als (mede-) auteur van onder andere “DoctorBeat” (voor mensen met Parkinson) en “De kunst van het betrekken” (over verbinding van gemeenschappen). Op televisie zagen we Martien behalve als artiest, ook in “De Macht Der Muziek” en recent in een Max Master Class met professor Erik Scherder, waar hij bevlogen de werkzaamheid, het effect, of zo u wilt, de macht van muziek uitlegt.

     

    Voor Pater Moeskroen schreef Martien hits als “Bertus” (recent uitgevoerd met de Lawine Boys) en “Honderd” (het lijflied van Alpe D’HuZes voor het KWF). Martien is een muzikale kameleon: voor de theatershows van Pater Moeskroen, maar ook voor Amersfoorts’ stadsvoorstelling “La Mama” en voor voorstellingen met en door gedetineerden schreef hij de noten in de meest uiteenlopende stijlen.

     

    En zo zet hij zich ook in voor Stenen van de Stad: muziek in alle maten en soorten!

  • Fred Eggink
    Script

    Na de producties Tijdlopers (2010), 1906 (2013) en Hier verder alles goed (2016) heeft Fred Eggink nu ook de nieuwe productie “Stenen van de Stad” uit zijn pen laten vloeien. Zonder de geschiedenis geweld aan te doen lukt het hem telkens weer een verhaal te schrijven met een knipoog naar de huidige tijd en met een knipoog naar mooie romantiek. Deze keer werkte hij vanaf het prille begin samen met componist Martien van Oostrom omdat meer dan ooit muziek de woorden van het verhaal zullen dragen.


    In de regio heeft Fred vooral bekendheid gekregen als journalist van dagblad De Gelderlander en is hij nog steeds zeer actief betrokken bij het Fruitcorso. Naast het script voor de productie van BurenToenTheater schreef hij een openluchtspel dat werd opgevoerd in kasteel Cannenburgh in Vaassen (1991), Koning van Katoren (naar het boek van Jan Terlouw, 1999) in de Wageningse schouwburg en Verloren Vorst (2005) voor Stallure met diverse succesvolle voorstellingen in de Agnietenhof in Tiel.

  • Arjan Gaasbeek
    Muzikale leiding

    Arjan Gaasbeek begon op vierjarige leeftijd met klarinet spelen en kreeg les van zijn opa. Vanaf zijn tiende vervolgde hij zijn klarinet opleiding bij de Koninklijke Harmonie Pieter Aafjes in Culemborg en kreeg daar les van Johan Boonekamp. Verder deed hij op jonge leeftijd mee aan verschillende concoursen, o.a. het Prinses Christina Concours, het Purmerade concours en ook het Jonge talenten concours van het Brabants Conservatorium, waar hij een prijs ter waarde van vier jaar college geld behaalde.


    Zijn klarinet studie volgde hij in Tilburg bij Frans de Jong en in Utrecht bij Céleste Zewald. Van 2005 tot 2009 was hij solo klarinettist bij het Nationaal Jeugd Harmonie Orkest. Van 1993 tot 2015 speelde Arjan solo klarinet bij de Koninklijke Harmonie Pieter Aafjes. 


    De liefde voor het dirigeren ontstond toen hij werd gevraagd om bij Harmonie OZOD te Tricht het leerlingen orkest te gaan dirigeren. In augustus 2006 kreeg hij bij Harmonievereniging Kunst Na Arbeid te Ingen zijn eerste aanstelling als dirigent van een volwassen orkest. Bij deze vereniging is Arjan 11 jaar succesvol actief geweest.


    Sinds 2009 is hij dirigent van Harmonie Kunst en Vriendschap Maurik. Deze samenwerking heeft al tot mooie successen geleid, waaronder diverse promoties op bondsconcoursen. Momenteel komt Kunst en Vriendschap uit in de tweede divisie. Naast Kunst en Vriendschap is Arjan momenteel werkzaam bij Harmonie Orkest Vleuten, Sub Umbra Veldhoven en Pieter Aafjes Culemborg.


    In het voorjaar van 2017 heeft Arjan zijn HaFaBra-directie opleiding, die hij in Groningen bij Tijmen Botma volgde, cum laude afgesloten. In het nieuwe seizoen gaat hij lessen volgen bij Ivan Meylemans en Arjan Tien. 

    Met de muzikale leiding van Stenen van de Stad betreedt Arjan voor de eerste keer het podium van een grote (buiten)theaterproductie!

  • Gerard Evers
    Spelregie kinderen

    Na drie zeer succesvolle producties van BurenToenTheater, waar Gerard de creatieve leiding en regie voor zijn rekening nam heeft Gerard bij “Stenen van de Stad” gekozen voor een andere rol. Hij verzorgt de spelregie voor de vele kinderen die ook deze keer weer zijn betrokken bij de productie. Als theatermaker pur-sang werkt hij samen met Winfred van Buren die de creatieve leiding op zich neemt voor de productie van 2019.


    Gerard heeft met Tijdlopers (2010), 1906 (2013) en Hier verder alles goed (2016) een enorme belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van BurenToenTheater en blijft gelukkig in zijn nieuw rol verbonden met het unieke theater-evenement.